Održana prezentacija turističke ponude istočne Srbije u Zrenjaninu

U Zrenjaninu je održana prezentacija turističke ponude istočne Srbije turističkim agencijama, organizacijama, medijima i profesionalcima iz sektora turizma. Veliko interesovanje turista iz Vojvodine za istočnu Srbiju potvrđuju i brojke koje je predstavio RARIS – Regionalna agencija za razvoj istočne Srbije. Tokom 2024. godine, istočnu Srbiju je posetilo 30.946 turista iz Vojvodine, koji su ostvarili 125.200 noćenja. Samo iz Zrenjanina stiglo je oko 2.084 turista, sa 9.643 noćenja. Najviše gostiju dolazi iz Novog Sada, Pančeva, Zrenjanina, Subotice i Sombora. Među najposećenijim destinacijama su Sokobanja, sa preko 15.500 dolazaka, i Kladovo, koje je privuklo više od 4.000 turista iz Vojvodine.

Istočna Srbija, koju čine gradovi Zaječar i Bor, te opštine Majdanpek, Kladovo, Negotin, Knjaževac, Sokobanja i Boljevac, poslednjih godina beleži stalni rast turističkih pokazatelja. Na raspolaganju je preko 2.900 smeštajnih objekata sa više od 11.000 ležajeva, a region godišnje ugosti oko 300.000 turista koji ostvare milion noćenja. Više od 170.000 posetilaca godišnje obiđe muzeje ovog kraja. Ponudu regiona dodatno obogaćuju brojna prirodna i kulturna dobra: više od 50 zaštićenih prirodnih lokaliteta, preko 100 kilometara uređenih pešačkih i biciklističkih staza, više od 30 vinarija, kao i godišnji program od preko 120 kulturnih, sportskih i gastronomskih manifestacija. Posebna pažnja posvećena je infrastrukturnom razvoju – u toku su značajna ulaganja u komunalno i turističko uređenje, među kojima se izdvajaju novi vizitorski centri na arheološkim lokalitetima Felix Romuliana (UNESCO) i Lepenski Vir, obnova tvrđave Fetislam u Kladovu i rekonstrukcija kompleksa Rajačkih pivnica.

U okviru prezentacije posebna pažnja posvećena je regionalnoj digitalnoj platformi Visit East Serbia, koja predstavlja jedinstvenu onlajn destinaciju za informisanje i planiranje posete istočnoj Srbiji. Platforma je dostupna putem sajta, društvenih mreža i YouTube kanala, i sadrži više od 90 korisnih informacija o smeštaju, atrakcijama, turama i događajima. Predstavljeni su i nosioci regionalnog brenda garancije porekla i kvaliteta Balcanica Superior, koji okuplja 18 sertifikovanih partnera iz oblasti vinarstva, ugostiteljstva, zanatstva i turizma iz celog regiona.

Poseban segment događaja bio je posvećen promociji novootvorenog hotela Zeleni grad iz Sokobanje. Prezentacija je završena degustacijom vina iz vinarija Gamanović (Kladovo) i Raj (Rajac), kao primerima autentične enološke ponude regiona istočne Srbije. Cilj događaja bio je da se dodatno povežu turistička ponuda regiona istočne Srbije sa tržištem Vojvodine i prošire mogućnosti za saradnju.

Prethodni članci